Bu yangınlar bir kalemle başladı! – Yazarlar – Mustafa SABRİ BEŞER

Bir sredir dikkatle izliyorum, Karabk niversitesi‘ne ve dorudan rektrlk makamna ynelik saldrlar var. Ancak yle sanld gibi basit bir haber diliyle izah edilemez.

Bu, yalnzca bir ahs hedef alan mnferit bir lin deil; bu, yaklak 150 yllk bir zincirin yeni halkas. Bugn Karabk niversitesi zerinden yrtlen medya lini de bu zincirin yeni bir tezahrdr.

“Rektr 1,2 milyon maa alyor”, “makam arac saltanat kurulmu”, “yabanc renci kaynyor” gibi magazinel balklarla kamuoyunun nne atlan iddialar, aslnda dorudan niversitenin temsil ettii kalknmac, yerli, mill ve halkla bark modelin ta kendisini hedef almaktadr.

Ve bu sylemler, sadece sosyal medyann anonim tetikileriyle snrl deildir.

Fatih Altayl’nn kadrajndan szan kibirli cmlelerde, Szc gazetesinin manetlerinde, Tele 1 ekranlarnda dnen yorumlarda ve Halk TV‘nin istihza dolu mimiklerinde bu zincirin devam halkalarn grebiliyoruz.

Bunlar, ayn kirli mutfan farkl kaplarndan servis edilen ama ayn meny sunan aktrlerdir.

slam’a, Anadolu’ya, halka, yerliye, irfana kar kurulu bir ittifakn medya kanatlardr.

1876’da II. Abdlhamid Han, “Dou’nun tiran” olarak manete tandnda da ayn zihniyet i bandayd.

1924’te Tevhid-i Tedrisat Kanunu sonras medreseler kapatlrken, “aydnlk geldi” diye manet atanlar da ayn zihniyetin mensubuydu.

1940’larda Ky Enstitleri’ne itiraz eden halk “gerici” ilan edilirken, 1997’de bartl kz renciler “irticann habercisi” saylrken de bu zincir hi kopmad.

Ve imdi Karabk niversitesi‘ne yneltilen sylemlerle ayn senaryo yeniden sahnede.

Gramsci’nin hegemonya kuramna gre medya yalnzca haber vermez; toplumu biimlendirir, davran kalplar ina eder.

Kendi potansiyeliyle uluslararaslam, patent retmi, elitist tahakkme boyun ememi bir niversitenin hedef alnmas; sadece bir “usulszlk” aray deil, dorudan bir kar-hegemonya operasyonudur.

Birbirine yakn tarihlerde, Leman dergisinin, iki cihan gnei peygamber efendimiz Hz. Muhammed Mustafa’ya (s.a.v.) ynelik ak bir hakaret ieren karikatr yaymlamas da bu senkronize taarruzun bir dier cephesidir.

Her ikisi de slam’a, inanca, peygambere, ilme ve iffetle yorulmu millet hafzasna ynelmi sistematik bir saldrdr.

Bir tarafta bir ilim yuvas dier tarafta Peygamber’in izzeti benzer ekilde hedef alnyorsa, bu bir benzetme deil; bir tehis meselesidir.

lim, hikmet, irade ve iman dmanlar Siyonist dostlar i banda demektir.

Gazze‘de ocuklar ldren Netanyahu ile, stanbul‘da karikatrle inan katleden Leman arasnda fark yoktur.

Biri ocuu ldrr, teki bir milletin imann, izzetini, hafzasn.

Biri mermi skar, dieri manet atar.

Biri Filistinliyi yetim brakr, dieri Anadolu‘yu evlatsz.

Karikatrle, gazete manetiyle, TV programyla, sosyal medya linleriyle bu sava zihinsel cephede yrtlmeye devam ediyor.

Dn imam hatiplilere “irtica”, bartsne “orta a kalnts” diyenlerin ocuklar, bugn “makam arac var” diye lin kltrn srdryor.

28 ubat’ta niversite kaplarnda alayan bartl gen kzn gzyayla, bugn sosyal medyada itibar yok edilmeye allan bir rektrn duruu arasnda tarih bir ba vardr.

Mesele eitim deil; mesele hafzadr, kimliktir, istikbaldir.

Bugn bir ilim yuvasn, bir niversiteyi savunmak; bir ahs deil, bir zihniyeti deil, bir sistemi deil; bir milletin kendi tarihine, inancna, deerine ve geleceine sahip kma mcadelesini savunmaktr.

Mslmann her koulda uyank olmas gerekir. Mazi bilgilerini malumat seviyesinde deil, teyakkuz mesabesinde diri tutmaldr.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir