srail’in ran saldrlarn ABD/bat destei olmadan gerekletirmesi mmkn deildir.
ABD’nin en azndan istihbarat, silah mhimmat ve yakt destei olmadan ran’ vurmasnn mmkn olmadnda tm uzmanlar ayn grte.
srail’in kulland silah ve mhimmatn ABD’den gnderilmesi bir yana sadece yakt ikmali bile ABD’nin saldrlara destek verdiinin en kesin delilidir.
Uzmanlar, ‘srail uaklarnn ran hava sahasna gidip dnecek kapasitesi yoktur. srail’in havada yakt ikmali yapacak tanker ua da yoktur.’ diyor.
srail sava uaklarna ran’a saldrya giderken yakt ikmalini ABD tanker uaklarnn yaptn da sylyorlar.
Trump ya bunlar bilmiyor ya da aka yalan sylyor.
Her iki durumda da saldrlardan srail kadar ABD de sorumludur, su ortadr. Zaten desteklediini de inkr etmiyor!
srail’in ran’a saldrs sadece uluslararas hukuku ihlal deil ayn zamanda tm blgeyi tehdit eden bir tekebbr ve ahlakszlktr.
Ahlakszlktr nk kendisinden baka bir devletin nkleer silah sahibi olmasn engellemek iin saldrdn aka sylyor.
Su orta bata ABD olmak zere genel olarak batdr!
Bat srail’e destek kuvveti gndermeye balad bile.
srail’in durdurulmas gerekir!
Ama, BM yetersiz, T uykuda i yine Trkiye’ye dmtr.
Bakan Erdoan ran, Rusya, Suudi Arabistan, rdn, Suriye ve Pakistan ile temasa geti, ABD lideriyle 24 saat iinde iki kez grt.
Ama sava sadece ran srail arasnda cereyan etmiyor, iletiim alannda da mthi bir sava var.
Ve dikkat edin zellikle sosyal medyada Bakan Erdoan’ karalamak iin seferberlik ilan edilmi adeta.
ran‘ savunuyor deilim. ran’n Suriye’de Irak’ta Lbnan ve Yemen’de nasl bir Snni dmanl yaptn, nasl kan dktn ve de Azerbaycan karsnda Ermenistan’n yannda nasl saf tuttuunu biliyorum. Zamannda ran’n bu politikalarnn ne kadar yanl olduunu yazdm ve katldm tv programlarnda da syledim
Ama u anda mesele Snni ii meselesi deildir.
Mesele batnn gl slam devleti istememesidir.
ran’a saldrnn gerekesi nkleer silaha sahip olma ihtimalidir!
srail bu saldr ile ‘kimse askeri adan benden daha gl olamaz olanlarn akbeti budur’ demeye getiriyor.
Dolaysyla kendi silahlarn reten Trkiye bata olmak zere srail, batnn desteiyle btn blge devletlerini tehdit ediyor.
O yzden ran’n yannda olmak gerekiyor.
Ayrca Gazze’de soykrm yapmaya devam eden srail’e frlatlan her fze Filistinlilere destektir.
O yzden ran’n yannda olmak gerekiyor.
ran ii de olsa, politikalarn desteklemesek de slam dnyasnn bir parasdr, slam Alemi srail ile arpan ran’n yannda durmak zorundadr.
srail tek bana savamyor, arkasnda koca bir bat dnyas var.
yleyse slam dnyas da u anda srail ile fiilen savaan ran’n arkasnda durmal ve her trl destei vermelidir.
Bat srail’e bir destek veriyorsa slam dnyas ran’a daha fazla destek vermelidir.
srail’in kaybetmesi ayn zamanda batnn kaybetmesi ve emperyalizmin burnunun srtlmesidir.
O yzden slam dnyasnn ran’a her trl yardm yapma zamandr!
Nokta.
Mustafalarn yolu!
CHP genel bakan muhafazakr ehirler ve ilelerde tama kalabalklarla mitingler yapyor.
Geen hafta Bayburt‘ta yapt mitingde gya muhafazakr kitleye mesaj vermek iin peygamberimizden bahsetti.
Ama tpk mamolu’nu yedi kat gn stne kararak samalad gibi bu sefer de Atatrk’ peygamber seviyesine kararak, “Bu lkede peine taklacak, bu topraklarda yolundan, izinden gidilecek iki Mustafa var. Bir, Peygamberimiz Muhammed Mustafa, bir de bu lkenin kurucusu Mustafa Kemal Atatrk. Allah kimseyi ne Peygamberimizin izinden ne Gazi Mustafa Kemal’in izinden ayrmasn.” dedi.
Oysa biri peygamber dieri o peygamberin yolunu yasaklamay ilke edinmi yasalatrm bir siyasi lider.
zgr zel CHP genel bakan olduu iin ilk genel bakan olan Atatrk’e sahip kmas onun yolunu sahiplenmesi gayet normaldir.
zgr zel’in Hz. Muhammed’in yolunda olmadn biliyoruz, kendisi de biliyor.
Ama Bayburtlulara yaranmak iin syledii iki yolun birlikte takibi nasl olacaktr?
Hz. Muhammed Mustafa aleyhisselam’n yolu bellidir. O, Allah’dan ald vahiy ile insanl hidayete davet etmi ve bugn iki milyar mensubu bulunan bir peygamberdir.
Mustafa Kemal ise dinlere inanmayan dolaysyla Hz. Muhammed’in peygamberliini kabul etmeyen, slam’ Araplarn dini olarak niteleyen hatta Allah inancnn bile insanlarn beyinleriyle uydurduunu syleyen bir pozitivisttir.
Atatrk Kltr, Dil ve Tarih Yksek Kurumu’nun yaynlad Medeni Bilgiler kitabnn yars Atatrk’n el yazsyla aynen baslmtr. Atatrk orada diyor ki:
“Trkler Araplar’n dinini kabul etmeden evvel de byk bir millet idi. Arap dinini kabul ettikten sonra, bu din ne Araplarn, ne ayn dinde bulunan Acemler’in ve ne de Msrllarn vesairenin Trklerle birleip bir millet tekil etmelerine hibir tesir etmedi. Bilkis Trk Milleti’nin mill rabtalarn gevetti, mill hislerini, mill heyecann uyuturdu. Bu pek tabii idi. nk, Muhammedin kurduu dinin gayesi, btn milliyetlerin fevkinde bir Arap milliyeti siyasetine mncer oluyordu. Muhammedin dinini kabul edenler kendilerini unutmaya, hayatlarn Allah kelimesinin her yerde ykseltilmesine hasretmeye mecburdular. Bununla beraber Allah’a kendi lisannda deil, Allah’n Arap kavmine gnderdii Arapa kitapla ibadet ve mnacaatta bulunacakt. Arapa renmedike Allah’a ne dediini bilmeyecekti. Bu vaziyet karsnda Trk Milleti birok asrlar ne yaptn, ne yapacan bilmeksizin det bir kelimesinin mnsn bilmedii halde Kuran ezberlemekten beyni sulanm hafzlara dndler…”.(Medeni bilgiler, s.364-370)
O dnemi iyi bilen tarihilerden biri olan Murat Bardak, canl yaynda aka, “Ne olur kvrmayalm artk. Atatrk’n gkten indii sanlan kitaplar ile kastettii Kur’an’dr. Atatrk hurafe diyor Kur’an’a…” dedi.
Dou Perinek Hz. Muhammed isimli kitabnda Atatrk’e atfettii Allah kavram ise, Allah’n gerekte olmad insanlarn kendi putlarnn geirdii toplumsal sre iinde Allah kavramnn olutuunu anlatyor.
‘Eer dnyada efendiler olmasayd, gkyzne karlan bir efendi de olmayacakt ve yine dnyada kulluk ilikisi olmasayd Allah’a kulluk ideolojisi de olmayacakt.'(s.30)
Perinek ayn kitabn 67 ve 68. sayfalarnda u bilgileri veriyor: “Atatrk liseler iin hazrlanan Tarih II kitabnn slamiyet’in douu Hz. Muhammed hayatyla ilgili blmleri eliyle yazd veya yazdrd (sh.67)
Muhammed’in Peygamberlii blmnde unlar yazd:
“Allah’n resul olmak, Muhammed’de oluan bir dncedir. (…) Muhammed’in bir melek ve Allah’la konumu olduu bir faraziyedir.(…)Allah’la ilikisi aslnda ilkel Arap toplumlarnda airler ile cinler arasndaki ilikiye duyulan inantan kaynaklanr.”
Muhammed’in (peygamberlii) yalnzca kendi manevi ve dnsel kuvvetinin rn idi.” (s.68)
Perinek ‘Atatrk ve Kemalist devrim nderlerinin 1924 sonrasnda zellikle 1930’lardan sonra bu grlerini aka ortaya koyduklar grlr’ diyor.
Perinek u tespiti yapyor:”Atatrk Hz. Muhammed’in peygamberliini ilahi olarak deil, fakat toplumsal ve siyasal bir olay olarak grmektedir.” (s.70)
Atatrk Perinek’in syledii gibi asl dncesini 1930’lardan sonra net olarak aklamtr.
Gerek Milli Mcadele sresince, gerek meclisin alnda, gerekse 1924 anayasasnn yapl srecinde dindar camiay memnun edecek bir siyaset izlemitir.
Okuduu hutbe, meclis alsndaki dini sylem, Hak Dini Kuran Dili gibi tefsirin yazlmas onun asl dncesini gizledii dnemlere aittir.
Hele hayatnn sonuna doru Mustafa ismini tamamen terk etmi Kemal’i de Trkmencede kale ve bur anlamna gelen Kamal’a evirerek kullanmtr.(T. Akyol, Atatrk’n htilal hukuku, s.593)
Ve maalasef din kart gr CHP’nin resmi gr olmutur.
Dolaysyla Atatrk’n yolu Hz. Muhammed’in yoluyla yz seksen derece ters istikamettedir.
Diyanetin hutbelerde anmamas da bu adan doru bir uygulamadr.
Atatrk’e milli mcadelenin komutan olduu iin sahip kp kran duymak, ilk cumhurbakan olduu iin de saygszlk etmemek gerekir.
Ama CHP genel bakan olarak tad dnceleri zaten millet benimsememi ve CHP’yi ilk serbest seimlerde muhalefete mahkm etmitir.
CHP’nin yeni ynetimi aslnda bunun farknda olduu iin nceki genel bakan dneminde muhafazakar/dindar kesime alabilmek amacyla helallik balatm fakat inandrc olmamtr.
nk zgr zel’in Kuran renimini ad olarak nitelemesinden, kimi CHP’lilerin namaz klan subaylar tehdide varan slam kart tavrlar helallemeyi inandrc olmaktan karmtr.
zgr beyin Bayburt’taki benzetmesi de yzyln en byk yolsuzluk soruturmas geiren zat yedi kat gn stne karmasndan farkl deildir!
Bakalm Bayburtlularn tepkisi ne olacak?!
lk seimde greceiz!