World Marketing Summit 2025 tamamland Pazarlamann iki vazgeilmezi: Yapay zeka ve srdrlebilirlik

novasyon ve pazarlama dnyasnn en prestijli zirvelerinden biri olan World Marketing Summit 2025, raan Saray’nda gerekleti. lki 2018 ylnda yaplan zirve, bugn ikinci kez ulusal ve uluslararas konumaclarn yer ald bir programla tamamland. Bu yl “novasyon anda Pazarlama” temasyla dzenlenen etkinlik, pazarlamann duayeni ve zirveye de adn veren Prof. Philip Kotler’in “Pazarlamann Gelecei”ne ilikin sunumu ile balad. Prof. Philip Kotler, Trkiye’nin sektrdeki dinamik potansiyeli ve teknoloji younluklu abasna hayranln dile getirerek kadn yneticilerin baarsna dikkati ekti. Kotler, Trkiye’deki giriimcilerin yapay zeka tabanl yatrmlarndan vgyle bahsederek, Avrupa Birlii (AB) lkelerindeki ok sayda Trk irketin sektre nemli bir hareket getirdiini syledi. Devamnda farkl oturum ve sunumlarla pazarlamann geleceini ekillendiren trendler, yapay zeka, srdrlebilirlik, yeil pazarlama ve yeni nesil pazarlama zmleri gibi sektre yn veren konular ele alnd.

Markalama ve pazarlama anlamnda Trkiye iin ok kymetli olan zirve hakknda, programn danma kurulunda yer alan Destinasyon Pazarlamas Stratejisi Danman zgl zkan Yavuz, stanbul Kent niversitesi Reklam ve Halkla likiler Blm’nden Do. Dr. Duygu Aydn Aslaner, Yeditepe niversitesi Reklam Tasarm ve letiim Blm’nden Do. Dr. Glah Aydn Tolunay ile Buz Ajans Bakan Ayenur Aydn Gmrkc aksam.com.tr iin zel aklamalarda bulundu.

ZGL ZKAN YAVUZ: BU TARZ ZRVELER MARKALARIN DNYAK GELMELER GRMES AISINDAN NEML

2018 ylnda ilkini yaptklar World Marketing Summit programnn bu sene “novasyon anda Pazarlama” temas ile gerekletirdiklerini belirten zgl zkan Yavuz, “lkini 2018 ylnda stanbul Ticaret niversitesi ile yapmtk. O dnemde Phliip Kotler de gelmiti. Bu sene video konferans ile elik etti bize. Temamz belirlerken danma kurulu ile daha ftristik bir eyler konualm istedik. Yeni trendlerin konuulmas ve gelecee ynelik bir eyler duymak istedik. Program kapsamnda; yapay zekann pazarlama ile ilikisi, nro pazarlamadaki deiimler ve dnmler, yeil pazarlama, tketicinin deien tercihleri, davransal pazarlama ve kriz iletiimi gibi ana konular ele aldk. Ulusal ve uluslararas alanda ok iyi isimleri arladk. Ve onlar tecrbeleri ile pazarlamay farkl boyutlaryla anlatt” diyerek szlerine balad.

LKE OLARAK RETM GCMZ OK YKSEK

Markalama ve pazarlamann her sektrn ihtiyac olduuna deinen Yavuz, konumasna yle devam etti: “Bu sene 500 civar bir katlm oldu. Bunlar iinde kk lekli ya da sektre yeni girmi markalar, hali hazrda byk olan markalardan konumunu korumaya alan firmalar ve Trkiye’de gl bir sektre sahip olup yurt dna da almak isteyen markalardan temsilciler burada yerini ald. renilmesi gereken bir alan olduunu dnyorum. lke olarak retim gcmz ok yksek. Farkl alanlarda retimler yapyoruz. Hizmet sektr anlamnda ok iyi iler var. Ama pazarlama ve markalama bizim eksik olduumuz bir alan. zellikle katma deerli retime gemek, ekonomik geliri artrmak iin bu etkinlikler ok nemli. Bu tarz zirveler bize yeni eyler retmek ve dnyadaki trendleri, gelimeleri grmemiz asndan katk salyor.”

AYENUR AYDIN GMRKC: HER YIL BYYEREK SEKTRE DESTEK VERMEK STYORUZ

Zirve’nin Trkiye’de gereklemesinde byk pay olan Buz Ajans Bakan Ayenur Aydn Gmrkc de her yl dzenli olarak daha da byyerek pazarlama dnyasna destek vermek istediklerini dile getirerek unlar aktard: “Bu yl Kotler Zirvesi’ni Trkiye’de dzenlemek bizim iin ok nemliydi. Trkiye, stratejik konumu, dinamik pazar ve giriimcilik ruhu ile global markalar iin byk bir ekim merkezi olmay srdryor. Dijitalleme, yapay zeka, srdrlebilirlik ve mteri deneyimi gibi konularn giderek daha fazla nem kazand bu dnemde, Trkiye’nin pazarlama alannda dnyaya syleyecek ok sz var. novasyon anda Pazarlama ile biz de yeni nesil zmler retmeye, genlerin nn amaya altk. Bugnk programda sunucularmzdan biri de Buzy isimli bir yapay zeka idi… lkemizde ok kymetli markalar var. Son yllarda pazarlamaya verilen nem artt. zellikle aile irketlerinin markalama ve pazarlamaya yapt yatrmlarla mrnn ne kadar uzadn grdk. Bugn ayrca Trkiye’de ilk kez Kotler Awards Pazarlama dlleri verildi. Ulusal ve global bir jri tarafndan seilen markalar, dllerini ald. Bu da ok kymetli bir tarafyd zirvenin. Bundan sonra daha da byyerek pazarlama dnyasna destek vermeye devam etmek istiyoruz.”

DO. DR. DUYGU AYDIN ASLANER: AI RKET ETMELERE ENTEGRE EDLMEL

World Marketing Summit’in hem Trkiye’nin uluslararas bilinirliliini artrmak hem de markalarmzn dnya arenasna knda ok nemli bir faktr olduunu vurgulayan Do. Dr. Duygu Aydn Aslaner, “Global markalar yaratmak iin bu etkinliklerin daimi olmas gerekiyor. Artk tketiciler deiiyor. Z kua ergenlik dneminde dijital hayat ile tant. Alfa kua, beta kua tamamen bunlarn iine douyor. Bazen bunlara direniyoruz ama zamann ruhunu yakalamak lazm. Dijital a derken artk yapay zeka a diyoruz. Hologram teknolojileri, AI teknolojileri birok yeni ey var. Bu enstrmanlar kullanp tketiciye yanstabildiimiz noktada doru yoldayz demektir.” diyor ve ekliyor: “Yapay zeka bu dnemde tm markalarn dijital stratejilerinde nemli bir rol oynuyor. erik oluturmadan prodksiyon aamasna kadar etkili bir yerde duruyor. Hal byle olunca da endstrinin bu gelimelere ayak uydurmas gerekiyor. Bu anlamda AI eitimi ok nemli. Geleneksel pazarlama bir ekilde akp gidiyor ama AI ile dnen bir srete var. Bunu gz ard etmemek lazm. Yapay zeka pazarlamay kolaylatran bir alan. zellikle veri analitiinden kiiselletirmeye kadar, bir insann harcayaca sreyi minimize ediyor. Elbette insan eli her zaman var olmal. Ynlendirmelerin doru yaplmas lazm. Bu da yapay zeka okur yazarln gndeme getiriyor. Bundan dolay irket iin eitimlerde AI alan ok nemli. Bu sreci iselletiren markalar baarya ulaacaktr.”

DO. DR. GLAH AYDIN TOLUNAY: SRDRLEBRLKLK MARKALARIN VAZGELMEZ OLMAK ZORUNDA

World Marketing Summit 2025’in en nemli konu balklarndan biri olan Yeil Pazarlama: Srdrlebilirlik konusuna deinen Do. Dr. Glah Aydn Tolunay, “Yeil Pazarlama bugnn en nemli balklarndan biri idi. Son dnemde artan evre kirlilii ve yeni jenerasyonun bu konuda oka duyarl olmas markalar da bu balk altnda nlem almaya itiyor. Yaplan aratrmalara gre z kua artk i seerken bile grtkleri irketin topluma, evreye olan duyarlln dikkate alyor. Bugn byk petrol irketleri ki evreye, Okyanuslara en ok zarar veren i kollar evre ile alakal byk etkinlikler yapyor. Bir yerden kirletirken bir yerden dzeltiyor. Bunu yapmak zorunda… nk tketici artk ok gl. X ve sonrasnda gelen kuak ok bilinli. Ve artk sosyal medya, internet sayesinde nerede ne var her eyden haberdarlar. Alveri yapacaklar markalar aratryorlar. Kozmetik rn alacak diyelim, hayvan zerinde deney yapyor mu diye bakyor. Ya da baka bir rn alacak o marka evreye zarar veriyor mu diye inceliyor. Baz markalar artk dikkat ederseniz geri dnm, ileri dnm ile ilgili rnler ortaya koyuyorlar. Havlu, tshirt yapanlar var. zellikle yurt dnda markalar bu konuda nemli almalar yapyor. Bizim markalarmzn da yeil pazarlama alannda almalar yapmas onlarn baarlarn etkileyecek ve devaml olmas asndan nemli. Yeil pazarlama derken srdrlebilirlikten bahsediyoruz aslnda. Srdrlebilirlik, artk olmazsa olmazmz. Bu tm markalar iin geerli” eklinde konuuyor.

BUGN 12 PROJE SERGLENYOR

dl trenindeki “Gen Kotler” blm kapsamnda Trk Telekom sponsorluunda yaran niversite rencilerine de deinen Tolunay, “23 niversiteden ok sayda proje katld. Bugn burada 12’si sergileniyor. Bu anlamda da ok kymetli bir zirve oldu” dedi.

ALANINDA UZMAN KONUMACILAR KATILDI

World Marketing Summit 2025 kapsamnda farkl oturum dzenlendi. “Yapay Zeka ve Pazarlama” panelinde yapay zeka ve robotik yazar ule Gner moderatrlnde; Pazarlama Profesr Prof. Dr. Marc Oliver Opresnik, stinye niversitesi AI Aratrmacs Do. Dr. ebnem zdemir ve Yapay Zeka, Teknoloji Konumacs mer Wilson konumalarn gerekletirdi.

“Yeil Pazarlama: Pazarlamada Srdrlebilirlik” panelinde Marka Danman Esra Baykal moderatrlnde; WDO (World Design Organization) Bakan Thomas Garvey, Visa Trkiye Pazarlama Bakan lk Yksel, Benetton Trkiye Genel Mdr Dr. dris Onay ve LC Waikiki Ynetim Kurulu yesi Dr. Necip zer konu hakknda bilgilendirmelerde bulundu.

Gnn son paneli olan “Pazarlamada Yeni Nesil zmler”de ise IAB nteraktif Reklamclk Dernei CEO’su Neslihan Olcay moderatrlnde; Yekon (Yaratc Endstriler Konseyi Dernei) Bakan E. Serta Ersayn, Publicis Groupe Turkey Strategy Lead & Reklamclk Vakf Bakan Zeynep Bortaina Yener ile Communications Partners CEO’su Kerem Ayrtman tecrbelerini paylat.

Zirve kapsamnda ayrca; Roger Hurni, “Davransal Pazarlama ve Deien Tketici Davranlar”; Timothy Coombs, “Kriz letiimi Ynetimi ve Srdrlebilirlik, Ahlaki fke: Kriz Yneticileri in Artan Zorluk”; Prof.David Aaker, “Ykc novasyon anda Markalama” ve Roger Dooley ise “Nropazarlama” balkl sunumlarn yaptlar.

TRKYE’DE LK KEZ “KOTLER AWARDS PAZARLAMA DLLER” VERLD

Zirvedeki konuma programlarnn ardndan Trkiye’de ilk kez dzenlenen “Yln En Baarl” marka ve irketlerinin belirlendii ve dnya apnda mkemmellii simgeleyen “Kotler Awards Pazarlama dlleri” 16 farkl kategoride sahiplerini buldu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir